Vrijdag 17-08-2018

17 augustus 2018 - Mukono, Oeganda

De laatste dag is inmiddels aangebroken en met ons afscheid in ons achterhoofd beginnen we de dag met goede moed. In de ochtend stond er meteen een bezoek aan de social work en special needs kinderen op het programma. Drie meiden zijn hierheen geweest en ze hebben even mogen proeven van het werk wat hier gedaan wordt. De rest van de groep heeft verschillende dingen gedaan, sommige hebben nog shifts gedraaid, andere hebben gerelaxt en weer andere hebben hun haren laten in vlechten. In de middag ging dit precies hetzelfde en tussendoor heeft iedereen zijn koffer ingepakt en hebben we gespeeld bij de kinderen. Om 2 uur stond er een outreach op het programma. Vijf meiden mochten mee met mensen van de kliniek en ze hebben in een plaatsje verder op geholpen met het wegen en opmeten van kinderen en nog meer. Aan het einde van de dag was de Afrikaanse avond. We hebben mogen genieten van verschillende dansen, Oegandees eten en verhalen over de cultuur en gewoontes. Het was een gezellige avond, maar daarna moest er helaas afscheid worden genomen. Om half 12 vertrokken we en zaterdag kwamen we rond 6 uur aan op Schiphol. Ons avontuur zit er weer op!

1. Mirjam van Lint:
    23 augustus 2018
    Wat een mooi en waardevol avontuur hebben jullie beleefd. Leuk dat we het op afstand met jullie mochten ‘meebeleven’. ☺️
  2. Els:
    23 augustus 2018
    Dank jullie wel voor de mooie verhalen. En afscheid nemen zal zeker niet makkelijk zijn geweest. Deze reis zal altijd in jullie gedachten blijven. Een mooie herinnering.