Terug in Nederland! Hoe vonden wij onze reis?

23 augustus 2018 - Nederland, Nederland

Inmiddels zijn we weer op Hollandse bodem, thuis bij onze familie en vrienden. Best gek eigenlijk dat we nog geen week geleden zaten in 'the pearl of Africa' met een koude douche, warm weer, honderden kinderen, een ander landschap en een hele andere cultuur. Wij hopen dat u heeft genoten van onze verhalen en als u meer wilt weten neem dan even contact met ons op. Wij zullen u met veel plezier in geuren en kleuren meer vertellen over onze ervaring!

Wij wilden u graag in het kort vertellen wat wij vonden van onze reis. Vonden we het saai, indrukwekkend, warm of vermoeiend? U leest het hieronder!

Ad en Mappy: Hier dan. Wat een uitdaging om met 13 jonge meiden op pad te mogen gaan. We mogen nu terug kijken op 2 fijne weken waarin we met de dames heel wat voor de kinderen en tieners van Noah's Arc hebben mogen betekenen. Voor allen een leerzame periode, zelfs zuiniger zijn bij gebrek aan wc-papier hebben we geleerd.

Gerdien: Na twee onwijs gave weken, zijn we allemaal gelukkig weer veilig terug in Nederland gekomen. Wat ging het snel voorbij... Deze reis heeft mij onwijs veel nieuwe ervaringen op laten doen. Over de Afrikaanse cultuur; de mooie natuur, maar vooral over het mooie werk van Piet en Pieta. Wat maken zij veel kinderen en jongeren gelukkig door voor hen te zorgen! Het was mooi om hen hierbij te kunnen helpen voor twee weken. Mijn hoop is dat we hen niet gaan vergeten nu we in ons eigen leven in Nederland terugkeren. Dat we voor ze mogen blijven bidden, en dat we ze kunnen blijven steunen in hun werk.

Jannie: Ik heb enorm genoten van de reis naar Oeganda. En ik heb er ook heel veel van geleerd. Ik vond het ontzettend mooi om te zien hoe Piet en Pieta al die kinderen opvangen en hen een goede toekomst proberen te geven. Ik vond het geweldig om daar een heel klein beetje aan bij te kunnen dragen (o.a. door aandacht te geven de kinderen en mee te helpen met bouwen).  Het contact met de kinderen en de medewerkers vond ik enorm waardevol, ook omdat je dan meer ziet van hun cultuur. Ik mis hen nu ik terug ben in Nederland…

Jessica: Het was een bijzondere ervaring om hier te mogen zijn. Terwijl ik ging om te mogen geven, heb ik misschien wel meer mogen ontvangen. Het is mooi om te zien dat God juist door zulke gebroken kinderen heen spreekt en voor hen zorgt.

Judith: We zijn alweer een paar dagen thuis van de reis. Ik kijk terug op een bijzonder en indrukwekkend avontuur. Veel mooie dingen mogen zien waaronder helaas ook de minder mooie kant van Afrika. Het is een reis om nooit te vergeten.

Matthea: Ik vond het een ontzettend leuke en leerzame reis met een heel stel te gekke meiden en 2 fantastische reisleiders! De kinderen en jongeren van het kindertehuis waren ontzettend leuk om mee te werken en ook de shifts waren super interessant.

Maud: Bij deze mijn stukje voor de blog met mijn ervaring:
Genoten, veel geleerd en cultuur gesnoven. Kan ik jullie vertellen dat het een top reis was die ik nooit zal vergeten.

Nynke: Ik heb heel erg genoten van deze reis!
We hebben heel veel activiteiten voor de kinderen en tieners georganiseerd. Het maakte eigenlijk niet uit wat voor spelletjes we met ze deden, als we er maar waren en aandacht aan ze gaven dan was het goed!
Ik vond het heel bizar dat er zoveel weggegooide kinderen zijn en dat ze toch zo gelukkig waren. Op de laatste dag ben ik met een paar meiden mee geweest met een outreach van de kliniek van Noah's Ark. Dit was heel leuk en interessant om een keer mee te maken! De hele reis bij elkaar was een groot avontuur, wat heel gezellig was met alle andere meiden en waar ik ook veel van geleerd heb!

Rachel: Deze reis was een enorm avontuur! Het was een heel voorrecht om leuke activiteiten te organiseren voor de kinderen en met ze te praten! Ik kon zien dat ze het leuk vonden dat we dit deden en ik ben enorm blij dat ze een “thuis” hebben gekregen! Ook heb ik zoveel respect voor Piet en Pita voor het draaiende houden van dit enorme project! Ze zijn echt een voorbeeld voor de kinderen en dat is gaaf om te zien.
Ook kwam de realisatie al snel dat het in Nederland super goed gaat en we vaak al gauw klagen. Door deze reis ben ik de kleine dingen veel meer gaan waarderen. Want sommige voorzieningen, zoals een westers toilet, zijn helemaal niet normaal in Oeganda. De kinderen ga ik enorm missen en ik zie dingen in Nederland nu al zo anders!

Yannah: Ik vond het een hele gave en indrukwekkende reis! Ik heb enorm genoten van de omgeving, de activiteiten en de mensen. Ik heb veel geleerd en het was een bijzondere ervaring! Het was mooi om te zien hoe blij de mensen waren met onze hulp en hoe leuk de kinderen het vonden. Kortom, het was een reis om nooit te vergeten!

De rest van onze terugblikken volgt later!